مهاجرت

انواع قوانین مهاجرت

مهاجرت

انواع قوانین مهاجرت

اطلاعات اخبار مهاجرت

  • ۰
  • ۰

قطعا انتخاب شرکت مهاجرتی مناسب و قابل اعتماد اولین فاکتور مهم برای رسیدن به نتیجه مورد نظر بدون اتلاف زمانی و یا مالی است. برای چنین انتخابی به چه فاکتورهایی باید توجه شود؟۱-    رزومه ی شرکت به عنوان مثال در بحث مهاجرت به کانادا
از مشاورین شرکت بخواهید پرونده های موفق خود را به صورت مستند با ارائه ی مدارک و یا حتی برقراری تماس تلفنی یا حضوری با مشتری موفقشان به شما ثابت کنند.
۲-    داشتن مجوز از کشور ایران
شرکت مهاجرتی ای قابل اعتماد است که به طور مستقیم از وزارت کار مجوز داشته باشد این مجوز به شرکت هایی داده میشود که حداقا پنج سال تجربه موفق در مهاجرت داشته باشند.
۳-    پروانه ی رسمی از کشور مبدا به عنوان مثال داشتن پروانه رسمی در راستای مهاجرت به کانادا
شرکت مهاجرتی باید برای انجام فعالیت مهاجرتی پروانه ی رسمی مثل پروانه وکالت یا مشاوره از آن کشور داشته باشد.
۴-    شرکت های مهاجرتی دلال کدامند؟
شما باید با همان شرکتی قرارداد ببندید که قرار است کارهای مهاجرتیتان را پیگیری کند نه با یک واسطه بین شما و وکیل مهاجرتی. اگر با دلال هایی که بین مشتری و شرکت های مهاجرتی واسطه میشوند قرارداد ببندید باید آمادگی خطرات چنین کاری را داشته باشید. به طور مثال در صورت قطع همکاری شرکت واسط با شرکت مهاجرتی به دلیل اختلافاتی که معمولا بر سر مسائل مالی پیش می آید تنها کسی قربانی خواهد شما هستید که هزینه های مختلف و از آن مهم تر وقت و انرژی خود را به صورت غیر قابل جبران از دست داده اید. مشخصه اصلی چنین شرکت هایی ارائه ی خدمات با قیمت پایین است. همچنین باید توجه کنید که آیا شرکت مورد نظرتان تابلوی مرتبط را نصب کرده یا خیر.
وکیل مهاجرتی باید صاحب شرکت مهاجرتی طرف قرارداد شما و یا سهامدار آن باشد.
۵-    روش مورد نظر شرکت مهاجرتی برای شما به عنوان متقاضی چیست؟
بدون آن که بدانید قرار است از چه روشی برایتان اقدام کنند دست به عمل نزنید. شرکت مهاجرتی در هر حال باید اسم روش مهاجرتی را با استناد به وبسایت رسمی مهاجرت و شهروندی آن کشور به شما معرفی کند. گاهی متقاضیان برای اقدام از روش هایی قرارداد می بندند که وجود خارجی ندارد.
۶-    با مهاجرت از روش مورد نظر به چه هدفی میخواهید برسید؟
اجازه ندهید شرکت های مهاجرتی با پیشنهادهای بیهوده شما را از اهدافتان دور کنند. به مهاجرت به هر کشوری و با هر روشی راضی نشوید. با سبک سنگین کردن شرایط بررسی کنید که چه مزایایی با مهاجرت به کشور موردنظر عایدتان خواهد شد. به طور مثال با ثبت شرکت در کشوری مثل لهستان به چه نتیجه ای میخواهید برسید؟ آیا این کشور از لحاظ شرایط اقتصادی، نرخ بیکاری، حقوق شهروندی و … اساسا ارزش مهاجرت کردن را دارد؟
و یا اخذ ویزاهای تحصیلی برای دوره های زبان انگلیسی با هزینه های گزاف نهایتا به چه چیزی ختم خواهد شد؟ بعد از پایان دوره ی تحصیل که ویزایتان باطل خواهد شد چه راهکاری وجود دارد؟ اقامت غیر قانونی؟ و یا در بهترین حالت پیگیری روش های قانونی مثل ثبت شرکت در آن کشور؟ پس چرا از همان ابتدا شرکت ثبت نکنید؟
انتخاب روش مهاجرت مستقیما به هدف شما بستگی دارد. ممکن است تنها هدف یک فرد از مهاجرت سفر بدون دردسر در منطقه ی شینگن باشد. و یا بخواهد برای فرزندانش موقعیت تحصیلی مناسب در کشورهای اروپایی فراهم کند.
به عنوان مثالی دیگر، فردی به هر دلیلی تصمیم گرفته برای بهبود وضعیت درآمد و یا کاری خود مهاجرت کند. چنین فردی نباید تحت تاثیر مشاوره های گیج کننده در نهایت برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کند! زیرا به وضوح فریب خورده و از هدف اصلی خود فاصله گرفته است. تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم نیز در واقعیت به سهولتی که معمولا ادعا میشود نیست. ویزای تحصیلی و یا سایر ویزاهای موقت، غیر مهاجرتی بوده و بعد از مدت معینی باطل میشوند. تبدیل این ویزا به ویزاهای اقامتی نیز قوانین پیچیده ی خود را خواهد داشت.
خروج از کشور لزوما به معنای مهاجرت نیست. آیا تصور میکنید با اخذ ویزای تحصیلی و یا توریستی مقیم آن کشور شده اید؟ خیر. اگر هدفتان اقامت است باید مجددا برای حق الوکاله هزینه کنید تا اخذ اقامت دائمتان را پیگیری کند.
۷-    به طور مستقیم با وکیل رسمی مهاجرتی و یا با یک شرکت حقوقی قرارداد ببندید.
وکلای رسمی مهاجرت کد خاصی دارند که در وبسایت رسمی اداره مهاجرت آن کشور میتوانید استعلام بگیرید.
و اگر با شرکت حقوقی قرارداد ببندید میتوانید با شماره ثبت شرکت در پورتال آنلاین ثبت شرکت ایران، تاریخ ثبت شرکت در آخرین تغییرات را بررسی کنید.
در صورت بستن قرارداد با شخص حقیقی، به هر دلیلی مثل مریضی و یا فوت شخص مذکور دستتان به هیچ جایی بند نخواهد شد!
۸-    آیا قیمت واقعی قرارداد همان رقمی است که در ظاهر میبینید؟
توجه کنید حق الوکاله را در ازای چه خدماتی پرداخت میکنید. به طور مثال شرکتی با هزینه ی پایین با شما قرارداد میبندد و بعد از آن متوجه میشوید که نوشتن طرح توجیهی مربوط به سرمایه گذاری به عهده ی خودتان است. متقاضی باید بداند که تدوین طرح توجیهی اقتصادی کاری است بسی پیچیده و دشوار؛ و در این صورت قطعا ناچار خواهید شد با شرکت دیگری فقط برای نوشتن طرح توجیهی قرارداد امضا کنید. که به خاطر این اشتباهات قطعا در مجموع حق الوکاله ی گران تری پرداخت کرده اید.
۹-    عقد قرار داد قبل ازپذیرش مهاجر کاری پر ریسک است !
روش نیروی متخصص کبک شرایط نامشخصی دارد. در حال حاضر بستن قرارداد برای این روش، یک تصمیم گیری غلط و شتاب زده است و ممکن است فقط هزینه کنید و به نتیجه ای نرسید.

  • ۹۵/۱۲/۰۳
  • سینا شمس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی